Tudta, hogyan működik a dugóaraszoló-asszisztens?

2017. 08. 09.

pl3491-stauassistent-1920x1080

Tudtad sorozatunkban a legmodernebb vezetéstechnikai segédrendszerekkel foglalkozunk. Ezúttal a dugóaraszoló-asszisztens működését mutatjuk be.

Biztosan sokan gondolkodtak azon egy nagy dugóban araszolva, hogy ezt az egyszerűnek látszó feladatot miért nem tudja az autó önállóan elvégezni? Van egy jó hírem: Tudja! Feltéve, ha van benne adaptív ACC és Lane assist, és megtanították a gyárban erre az araszoló funkcióra.

A lényeg: 60 km/ó alatt, ha a szélvédőkamera hosszú sort (forgalmi dugót) ismer fel, átveheti az irányítást, vagyis leveszi az araszolás terhét a vezető válláról. Ekkor az előtte haladó mögött önállóan fékez, gyorsít, megáll és bizonyos körülmények között elindul, ha érzi a vezető kezét a kormánykeréken. Persze önálló, de ne felejtsük el, hogy most még (és még egy ideig) a vezetőé a felelősség. Tehát valamennyi figyelem elengedhetetlen. Vagyis: ne kezdjünk keresztrejtvényt fejteni, mondván, hogy az autónk mindent tud…

Hardverfeltételek: Adaptív ACC, Lane assist, parkolássegítőultrahagos érzékelők (helytelenül: parkolóradar) elöl

Az ismételt elindulás most 2 másodpercen belül lehetséges, a fejlődés útja azonban az, hogy ez hosszabb idő legyen. Ehhez minden érzékelőre szükség van! Tehát az ultrahangosra, a radarra és a kamerára is.

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.