SEAT Ibiza – Megérkezett az ötödik generáció

2017. 07. 07.

SEAT-IBIZA-004.OK

Az Ibiza ötödik generációját Barcelonában fejlesztették ki, és úgy látszik a katalán gyárban is eltanulták a Skoda régi bűvészmutatványát: ki tudnak önteni két litert az egyliteres edényből. 

Elődjéhez képest alaposan átrajzolták az új Ibizát, de érthető is, hiszen az új padlólemez kompaktabb külső méretek mellett még tágasabb belteret biztosít. Mielőtt a millimétereket sorolnánk, hadd érzékeltessük azzal a „még tágasabb belteret”, hogy akkora a hátsó üléshez tartozó lábtér, hogy két 180 centis ember hosszú úton is kényelmesen ülhet egymás mögött az Ibizában. Pedig az ötödik generáció két milliméterrel rövidebb és egy milliméterrel alacsonyabb elődjénél. Igaz, szélessége 87 milliméterrel nőtt, de erre nem lehet fogni azt a méretéhez képest döbbenetes lábteret, ami a második sorban utazókat várja. Az utastér szélessége viszont a vezető számára 55, az első utas körül pedig 16 milliméterrel nőtt, míg a lábtér hátul 35, a hátsó fejtér pedig 17 milliméterrel bővült. Az ülések jelentősen, 42 milliméterrel szélesebbek, ez pedig kategória-elsővé avatja az új SEAT Ibizát. És ami szintén fontos: a hátsó ajtókat olyan szögben tárhatjuk ki, hogy nem kell behúzott lábbal kikecmeregni a csupán 406 centi hosszú, 178 széles, és 144 centiméter magas kocsiból.

SEAT-IBIZA-OK

Mert az új Ibiza amellett, hogy meglepően tágas térrel várja az utasokat, 63 literrel több, összesen 355 liternyi csomagot is szállíthat. Ez pedig egy alig több mint négy méteres autótól nem kis mutatvány.  No persze: a friss padlólemez révén nyomtávja elöl 60, hátul 48 milliméterrel nőtt, míg tengelytávját 95 milliméterrel 2564 milliméterre nyújtották meg a tervezők. Az eredmény pedig egy jóval kényelmesebb autó lett.

New-SEAT-Ibiza006H.OK

A karosszéria túlnyúlása elöl és hátul egyaránt rövid, a négy kerék így szinte az autó sarkaiba került, ami különösen stabillá teszi a kocsit, ami meglepően feszes, sportos felfüggesztést kapott.

New-SEAT-Ibiza-STY-004H.OK

Az alumínium forgattyúházzal és hengerfejjel készülő benzinmotorok közül az első a háromhengeres, 75 lóerős 1.0 MPI, amit a 95 vagy 115 lóerős 1.0 TSI követ, turbófeltöltővel, töltőlevegő hűtővel és közvetlen befecskendezéssel. Ezek egyike sem fogyaszt többet átlagosan öt liternél. Az év végén érkezik az új 1.5 TSI erőforrás, négy hengerrel és 150 lóerővel. A 39. héttől érkező 1.6 TDI motor pedig 95 lóerős lesz.

A Das WeltAuto SEAT kínálatát IDE kattintva érheti el.