A Casco, az értékcsökkenés és az asszisztens rendszerek

2017. 08. 04.

szerviz

Ha összetört a kocsi, és van Casco biztosítás, márkaszervizben érdemes elvégeztetni a javítást. Hogy miért? Egyrészt azért, mert a Cascós javításnál a tulajdonosnak csak az önrészt kell fizetnie. Ez a költség független attól, hogy a gyártói előírásokat, javítástechnológiai útmutatókat használó, a típust ismerő, évente auditált márkaszervizben történik a javítás vagy sem. Másrészt a márkaszerviz gyári alkatrészekkel hozza helyre a töréskárt, mégpedig azért, hogy a jármű megfeleljen a káresemény előtti, – jó esetben a gyári – állapotnak és így a értékcsökkenése minél kisebb legyen. Töréskár esetén az értékcsökkenést gyári technológia szerint és gyári alkatrészekkel végzett javítással tudjuk minimalizálni– mondta el Válint Péter, a Porsche Pest szervizvezetője.

Ha már a karosszéria javításánál tartunk, érdemes megfontolni az alábbiakat is. Manapság nincs olyan új autó, amelyben ne lennének különféle vezetést segítő rendszerek, mint például a sávtartó elektronikák, ráfutásgátlók, parkolást segítők. Ha egy ilyen kocsinál csak egy lökhárítót vagy szélvédőt kell cserélni, független szervizben nem mindig tudják a gyártói technológiának megfelelően elvégezni a szükséges javításokat. Ennek oka igen egyszerű: a különféle szenzorok beállításához több millió forintos speciális készülékek kellenek, amikkel sok esetben csak az adott típussal foglalkozó márkaszervizek rendelkeznek. Egy egyszerű lökhárító vagy szélvédő csere esetén is – ha a gyártó előírja – újra kell kalibrálni a radarszenzorokat, kamerákat.

Az ilyen asszisztens rendszerekre rábízzuk az életünket, tehát nem mindegy, hogy a radarfej beállítása hogyan sikerül. Itt milliméterektől függ, hogy megfelelően, a kocsi elé néz, vagy száz méterre a szomszéd sávot fürkészi. És ez már nem csak műszaki vagy működési kérdés, hanem közlekedésbiztonsági kockázatot is jelenthet.

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.