Audi R8 V10 Spyder

2017. 09. 08.

2017-Audi-R8-Spyder--03.OK

Ma még csak az első teszteket lehet olvasni az Audi újdonságáról, de lehet, hogy holnap vagy holnap után a Das WeltAuto hálózatban is megjelenik egy-egy példány.

Manapság, amikor a motorok töpörítése a divat és az, hogy az egyliteres száz lovas legyen, sajátos lépést tett az Audi. Szemben ment az árral, miután az R8 V10 Spyder megabika motort kapott.

2017-Audi-R8-Spyder4.OK

Mielőtt azonban szó esne a köbcentikről és a lóerőkről, álljunk meg itt: tízhengeres középmotor és összkerékhajtás.

Már ettől elzsibbad minden autóbolond, és még inkább akkor, ha megtudja, hogy a V-tízest egyáltalán nem pörgette túl Ingolstadt. Az 5,2 literes motor 7800-as fordulatszámnál csak 540 lóerős, ami a szuperkocsi mezőnyben egyáltalán nem számít élenjárónak, viszont garancia arra, hogy a következő évtizedeket is az eredeti motorral szolgálja végig az autó. Igaz, ezt legfeljebb maga Iron Man használná naponta, hiszen a fordulatszámmérőn csak 8500-nál kezdődik a piros sáv, úgyhogy a V10 szereti a pörgést, ez világos.

A mellékelt videón érdemes meghallgatni a hangját, noha olyan úton készült a felvétel, ahol ki sem hajthatták rendesen. A kanyargós út rövid egyeneseit egy gázfröccsel tette meg. Milyen lenne egy nürburgringi videó?!

2017-Audi-R8-Spyder-cockpit2.OK

A sajtóteszten a kocsi 3,3 másodperc alatt érte el a százat az 1776kilogrammos Spyder, és erről a sebességről 33,5 méter alatt állt meg. A számok magukért beszélnek. És végezetül vessünk egy jó hosszú pillantást a kormánykerékre is, megéri.

A Das WeltAuto Audi kínálatát IDE kattintva érheti el.